Így ellenőrizd a linképítés hatását, a linképítőd munkáját

Így ellenőrizd a linképítés hatását, a linképítőd munkáját

Ebben a cikkben elmondjuk, hogy mikor és hogyan érdemes ellenőrizni a linképítők munkáját, illetve a linképítés hatásosságát.

Kell-e ellenőrizni a linképítést?

A válasz nem annyira egyértelmű, mint amilyennek látszik, hiszen a linképítés egy hosszú folyamat és a hatása is hónapokban mérhető, mintsem napokban. Egyszerűbb témák esetében is minimum 2-3 hónap szükséges mire az első, visszafogottabb eredmények elkezdenek szállingózni, és minimum 4-6 hónap kell mire érdemi változás áll be. Komplexebb témák esetén 1-2 évbe is bele telhet mire sikerül jelentős javulásokat elérnünk. Így a munka megkezdését követően az első pár hónapban nem szabad hatalmas eredményeket várni, így nem érdemes még a linképítést sem túlzottan ellenőrizni.

Viszont azt érdemes nyomon követni, hogy a linképítő teljesítette az általa ígért dolgokat, szerencsére általában ezt havi vagy eseti riport formájában meg is teszik. Legalábbis mi minden elvégzett linképítést követően (vagy havonta, megújuló linképítés esetén) elküldjük az összes általunk szerzett link URL-jét és egyéb tulajdonságait.

Mikor ellenőrizzük a linképítést?

Leginkább akkor van szükség a linképítés ellenőrzésére, ha a megbízott személy nem ad róla jelentést, vagy visszajelzést, illetve akkor ha már hónapok teltek el a közös munka kezdete óta, de még mindig nem látunk valós fejlődést.

A linképítés ellenőrzésének több fázisa/módja is lehet:

  • ellenőrizhetjük, hogy történt-e változás az organikus forgalmunkban
  • ellenőrizhetjük, hogy kaptunk-e plusz linkeket
  • ellenőrizhetjük a kapott linkek erejét, forgalmát, SEO mutatóit
  • ellenőrizhetjük a kapott linkek típusát: dofollow vagy nofollow

Hogy ellenőrizzük a linképítést?

Alább megmutatjuk, hogy az egyes ellenőrzéseket, hogyan tudjátok végrehajtani.

Kérdezd meg a linképítőt

A legegyszerűbb ellenőrzési módszer természetesen az, ha felvesszük a kapcsolatot a linképítőnkkel vagy a SEO-sunkkal és nyíltan rákérdezünk, hogy számoljon el az oldalunk számára épített linkekkel. A válasz levélben URL-eket kell kapnunk azokra a cikkekre/oldalakra mutatva, amelyekről linket épített számunkra. Ha kicsit részletesebb választ kapunk, akkor szó eshet benne a linképítés dátumáról, a weboldal DA értékéről, forgalmáról, illetve egyéb SEO mutatókról.

Nálunk erre a módszerre nincs szükség, hiszen havi riportot küldünk az elvégzett munkánkról, vagy egyszerit, ha nem megújuló megbízásról van szó. A kimutatás kiterjed az épített linkek elérhetőségére, illetve az építés időpontjában mért SEO mutatók értékére.

Fontos kiemelni, hogy ez a legbiztosabb módszer, hiszen itt biztosan láthatjuk, hogy a linképítőnk/SEO-sunk milyen linkeket épített számunkra, míg a többi módszer nem feltétlenül azonnali, van, hogy hónapos csúszásban vannak, de ezekre kitérünk minden módszernél.

Linkellenőrzés Search Console-ban

A kapott linkek ellenőrzésének az egyik legegyszerűbb módja, ha megnézzük a Google Search Console eszközében, de fontos tisztában lenni, hogy a Search Console nem azonnali, sőt jelentős csúszásban van. Ez azt jelenti, hogy ha ma meglinkel minket egy weboldal, az lehet csak hónapokkal később fog látszani a rendszerben. Persze, ez nem azt jelenti, hogy addig hatástalan lenne a link, csak azt, hogy mire ebben a rendszerben is megjelenik, az időbe telhet.

Így nézd meg a rád mutató linkeket a Search Console-ban:

  1. Nyisd meg a Google Search Console eszközét.
  2. Válaszd ki a weboldaladhoz tartozó megfelelő tulajdont. Bal felül a weboldalad URL-jét kell látnod, ha esetleg több tulajdon lenne a Search Consolod-hoz társítva.
  3. A bal oldali menüben válaszd ki a Linkek menüpontot.
  4. A külső linkek alatt láthatod a rád mutató linkeket. A részletes listáért nyomj az Egyebek gombra.

Ingyenes és fizetős linkellenőrző oldalak, szoftverek

Ez a megoldás körülbelül ugyanaz, mint a Search Console, annyi különbséggel, hogy egy külsős cég szoftverén keresztül ellenőrizzük a ránk mutató linkeket. Ezen módszer alkalmazásánál is vegyük figyelembe, hogy a listázás nem azonnali, hanem jelentős (több hónapos) eltérések is lehetnek.

Pár szoftver, amely tökéletes lehet számodra: SEO SpyGlass, Semrush, Ahrefs, Moz Link Explorer, Ubersuggest stb. (A szoftverek különböző feltétellel használhatóak, vannak közöttük ingyenesek, fizetősek és freemium modellben működők is.)

Mutatók ellenőrzése

Ha megvannak a ránk mutató linkek, de azoknak a SEO értékeit szeretnénk megtudni, akkor a fent említett eszközök segítségével könnyedén megtehetjük.

Vagy használhatunk egyéb, ingyenes céleszközöket:

Indexeltség ellenőrzése

Ha azt szeretnénk ellenőrizni, hogy a Google észrevette-e már a ránk mutató linket, akkor nincs más dolgunk, mint az alábbi keresési operátort használni:

site:URL

A Google keresőjébe szimplán írjuk be, hogy „site:” majd a vizsgálandó URL-t, ha kapunk találatot, akkor az URL indexelve van, ha nincs találat, akkor a linket még nem indexelték.

Gyakran felmerülő kérdés, hogy a kapott link vajon dofollow vagy nofollow. Mielőtt megmutatnánk, hogy hogyan tudjátok ezt ellenőrizni, figyelmetekbe ajánlanánk a következő cikkünket, amely összehasonlítja a dofollow és nofollow linkeket.

Íme a lépések gyorsan és egyszerűen:

  1. Keresd meg a megvizsgálandó linket számítógépen.
  2. Jobb klikk a linkre, majd Vizsgálat gomb.
Hogy nézzem meg, hogy egy link dofollow vagy nofollow?
  1. Ha a linkre kattintottunk, akkor a kijelölt sor így fog kezdődni: „<a href=”, ha itt nem látunk rel attribútumot, akkor a link dofollow. Azonban, ha itt látunk rel="nofollow" attribútumot, akkor a link típusa nofollow. Ha esetleg a „rel” után más opciót látunk, akkor se ijedjünk meg, hiszen vannak egyéb tulajdonságok is, erről egyel lentebb. Annyit azért kiemelnénk, hogy rel="dofollow" tulajdonság nem létezik, ha ilyet látunk, akkor az valójában nem egy dofollow link, hanem egy érvénytelen rel attribútumú hivatkozás. Egy link valójában akkor dofollow, ha nincs "rel" attribútuma.

Eredmények ellenőrzése forgalom vagy bevétel alapján

Bár nem a legjobb ellenőrzési módszer, mert ha a SEO/linképítés mellett más tevékenység is folyt ez idő alatt, például ment Google vagy Facebook Ads, vagy volt valamilyen nagyobb kampány (Black Friday, karácsony stb), akkor az eredmények nem lesznek egyértelműen nyomon követhetőek. Nem fogjuk tudni teljes bizonyossággal megállapítani, hogy a fejlődés a linképítésnek vagy egyéb tényezőnek köszönhető.

De ha az oldalunk forgalma viszonylag egyenletes, nincsenek kilengések, akkor a szimplán a weboldalra érkező forgalom vagy bevétel alapján is vonhatunk le következtetéseket arra vonatkozólag, hogy vajon működik-e a linképítés vagy sem.

Bár ebben az esetben arról nem fogunk tudomást szerezni, hogy milyen linkeket kapott az oldalunk, csak annyit fogunk tudni megállapítani, hogy a dolgok jó irányba haladnak-e.

A weboldal látogatóinak változását a legegyszerűbben a Search Console-ban ellenőrizhetjük vagy a fent említett szoftverek segítségével.

Állítsd össze a saját linképítési csomagod

Építs valódi minőségi linkeket, nálunk a DA érték mellé valós, organikus forgalom is társul. Mi nem kényszerítünk bele különböző csomagok vásárlásába, állítsd össze a saját linképítési csomagod úgy, ahogy te akarod. Már a rendelés során látod, hogy végül mennyit kell fizetned.