Mi az a PR cikk? PR-cikk felépítése, megjelentetése

Mi az a PR cikk? PR-cikkek felépítése és megjelentetése weboldalakon

Ismerkedjünk meg a PR cikkek fogalmával, melyből rögtön két verzió is létezik: Public Relations és PageRank. Bár mindkettő igen fontos, de a keresőoptimalizálás és linképítés szempontjából az utóbbi sokkal fontosabb. Elmagyarázzuk, hogy mi a PR cikkek célja és hogy hogyan épülnek fel, valamint, hogy hogyan kell megjelentetni őket.

Mi az a PR cikk? PR cikk fogalma, jelentése

A magyar nyelvterületen a PR cikkeknek két jelentésük van:

  • Public Relations
  • PageRank

Az első értelmezésben olyan cikkekre gondolunk, amikor egy adott cégről, termékről vagy márkáról írnak és különböző sajtóorgánumokban (például újság, hírportálok) jelentetnek meg. A Public Relations típusú PR cikkeket általában maga a cikk alanya írja, azaz az a cég, akiről szól. (Persze ezt a feladatot is ki lehet szervezni.) Bár az ilyen típusú cikkekkel akár ingyen is meg lehet jelenni újságokban, weboldalakon, de az sem ritka, hogy pénzt kérnek a megjelenésért.

Ezen PR-cikkeknél az elsődleges cél, hogy megismertessük a cégünket, termékünket az olvasóközönséggel.

A számunkra érdekesebb PR-cikk típus a PageRank, ami bár mutat hasonlóságokat az előbb említett típussal, de azért nem teljesen ugyanaz a célja. A PageRank típusú PR-cikkek elsődleges célja, hogy az ügyfél oldalára minél több link mutasson, ezzel növelve az adott weboldal PageRank értéket.

A PageRank eredetileg egy a Google fejlesztői által kifejlesztett SEO mutató volt, amellyel a weboldalak „értékét” mérték. A PageRank mutató értékében jelentős szerepet játszottak az adott oldalra mutató linket, mind mennyiség, mind minőség szempontjából. Egy minőségibb link nagyobb mértékben befolyásolta (és még mindig befolyásolja) egy weboldal erősségét, mint több gyenge minőségű.

Bár a Google leállította a PageRank adatok publikus frissítését, de vannak olyan alternatív oldalak, amelyek megpróbálják reprodukálni a Google korábbi algoritmusát. Bár az eredeti PR algoritmus már nem nyilvános, a Google továbbra is felhasználja a PR kiszámításához használt algoritmus egyes elemeit, így a linkek továbbra is nagyon fontosnak számítanak egy weboldal esetében. Ebből kifolyólag a linkek segítségével előrébb lehet lépni a Google és egyéb keresőkben, de ehhez minőségi tartalom, termék vagy szolgáltatás is kell.

Szóval a SEO/keresőoptimalizálás/linképítés tekintetében a PR cikkek, olyan cikkeket takarnak, amelyeknek a céljuk, hogy egy adott weboldalra mutató linkeket tartalmazzanak, hogy javítsák annak teljesítményét a keresőkben, ezzel több forgalmat, érdeklődőt, ügyfelet hozva az oldal/cég számára.

A PR cikk megjelentetésének céljai

Fentebb részben már kifejtettük ezt, de itt ismét kitérünk rá. A Public Relations típusú cikkek megjelentetésének legfőbb oka a márkaismertség növelés vagy egyes termékek, szolgáltatások népszerűsítése.

Míg a PageRank típusú cikkek megjelentetésének/vásárlásának/építésének a legfőbb célja, hogy javítsuk a weboldalunk keresőkben való helyezéseit. Hogy lehetséges ez?

Úgy, hogy a keresők általában ezeket figyelik a rangsoroláskor:

  • tartalom minősége
  • weboldal minősége (hány és milyen link mutat rá)

Ha weboldalt üzemeltetsz, akkor már biztosan észrevetted, hogy hiába írsz tízszer jobb cikket, mint a keresők tetején lévő oldalak, de valahogy mégsem tudsz az élre kerülni. Ennek legvalószínűbb oka, hogy míg te egy friss oldal vagy és nincsenek linkjeid, addig ők már vén rókák a szakmában, akik több tucat, száz vagy ezer linket szereztek. Sajnos hiába írod meg a legkiválóbb tartalmat, ha nincsenek linkjeid. Persze, megtörténhet, hogy link nélkül top 10-be, 3-ba kerülsz, de csak akkor, ha nincs valódi konkurencia, vagy nekik sincs külső linkjük (backlink).

Komolyabb verseny esetén elengedhetetlenek a weboldaladra mutató linkek, amelyek a minőségi tartalmak mellett az egyik legfontosabb szempont.

Összefoglalva: a PR (PageRank) cikkek célja, hogy az oldalad erősödjön SEO szempontból, ezáltal előrébb jusson a keresőkben, jobb pozíciókat szerezzen a ranglistán, hogy több látogatót, ügyfelet, vásárlót és végsősoron több bevételt termeljen.

PR-cikk felépítése: Milyen egy jó PR cikk?

Függetlenül attól, hogy a PR cikk melyik fajtájáról beszélünk, a cél ugyanaz. Olyan cikket kell írnunk, amely informatív, érdekes, hasznos az olvasó számára és nem túl reklámszagú vagy erőltetett.

Most pedig térjünk rá kicsit részletesebben a PageRank típusú PR cikkekre. Itt nagyon sokszor egyáltalán nem szükséges, hogy a konkrét termékről vagy szolgáltatásról írjunk. A konkrét cél, hogy témába vágó, releváns linkeket szerezzünk az oldalunk számára. Azaz, ha kutyaházakat értékesítünk, akkor nem szükséges arról írnunk, hogy van egy új kutyaházunk, amely nagyon szuper. Írjunk inkább arról, hogy mennyire fontos, hogy a kutyáknak legyen egy menedékük, ahová eltudnak bújni a téli hideg elől. És ebből a cikkből linkeljük meg a kutyaházunkat, a termékoldalunkat, a főoldalunkat vagy egy releváns cikkünket.

A PR cikknek, amelyből linket kapunk informatívnak, minőséginek, relevánsnak kell lennie, tényleg próbáljunk meg minél minőségibb, részletesebb cikket írni, ne a minimumra törekedjünk. Illetve a linket olyan oldalra kell kihelyezni, amely ránk nézve értékes linket tud adni. Azaz a linket kihelyező oldal is legyen értékes, és témánkba vágó. Az előző példánál maradva nem rossz, ha az oldal kutyákkal, állatokkal, házikedvencekkel, vagy esetleg barkácsolással foglalkozik, ha már kutyaházakról van szó.

Szóval a jó PR-cikk:

  • minőségi, hasznos tartalmat nyújt az olvasó számára
  • releváns, értékes oldalról érkezik
  • ránk mutató linket tartalmaz

Nincs konkrét útmutató, hogy egy PageRank PR cikknek, hogy kell kinéznie, mert mindig maga a téma diktálja a felépítést, de megpróbálunk biztosítani egy általános sablont, amelyből ki lehet indulni. De fontos, hogy bármikor el lehet, sőt nagyon sokszor érdemes is eltérni tőle, illetve ez nem egy kőbevésett szabály, úgy írd meg a cikket, hogy azt érezd, hogy ez igazán hasznos. Az egyetlen alapelv, amelyet nem szabad elfelejteni, hogy tartalmazzon minimum 1 ránk mutató linket.

A PR cikk felépítése:

  • Cím: Informatív, leíró címet adjunk. Az előző példa esetében ilyen egy rossz cím: „Kutyaházak”, és ilyen egy jó cím: „Tudd biztonságban kutyád a téli hidegekben is„, vagy ilyen: „A kutyaház télen: életmentő vagy felesleges?
  • Bevezetés/Kivonat: Írjunk egy rövid bevezetést, kivonatot, összefoglalót, hogy az olvasók pontosan tudják, hogy miről fog szólni a cikk.
  • Alcímek: Ha tudjuk, osszuk fel a tartalmunkat különböző szekciókra, és jelöljük ezeket alcímekkel.
  • Linkek: Helyezzünk el a cikkben egy olyan linket, amely a weboldalunkra mutat. Ha konkrét terméket szeretnénk a keresőben előrébb juttatni, akkor a link a termékre mutasson, ha egy szolgáltatást, amely esetében a főoldalunk a legfontosabb számunkra, akkor arra mutasson a link. A link egy olyan szóra, kifejezésre legyen elhelyezve, amely a legjobban leírja a cél URL-t. Azaz például erre: „kutyaházak”.
  • Képek: A cikkhez csatoljunk minimum egy képet, amely illik a tartalomhoz, hogy felhasználható legyen borítóképként. Ha a téma igényli, akkor nyugodtan helyezzünk el több képet a cikkben.

Hogyan jelentess meg egy PR cikket?

A PR cikk megjelentetésének két lehetséges útja van: te végzed vagy szakemberekre bízod. Ha te végzed, akkor nincs más teendőd, mint felkeresni azokat az oldalakat, portálokat akik relevánsak rád nézve, és megbeszélni velük a részleteket, hogy mik a feltételei annak, hogy a cikked kikerüljön náluk. Minél minőségibb cikket készítesz számukra, annál nagyobb az esélye, hogy kihelyezik az adott tartalmat. Itt lehet szó róla, hogy egy-egy oldal ingyen is kihelyezi a PR-cikket, de az is gyakori, hogy csak pénz vagy viszontlinkért cserébe lesznek hajlandók megtenni.

Ha szakemberekre bízod a cikk kihelyezést, akkor nem kell ilyenekkel bajlódnod: ők általában megírják helyetted a cikket, majd kihelyezik a legmegfelelőbb weboldalra. Ez nyilván egyszerűbb, gyorsabb, de költségesebb.

Mi is kínálunk PageRank növelő PR cikkeket, melyek esetében nagyon magas minőségi elveket határoztunk meg a lehető legmagasabb hatás és legjobb eredmény elérése érdekében. Az általunk készített cikkek hosszabbak a SEO szakma által bevett gyakorlatnál (mi nem a minimumra törekszünk), a PR cikk tartalmaz kép(ek)et, a link optimális horgonyszövegre kerül, és a weboldal, ahová a cikket kihelyezzük magas értékű, minőségi és valós forgalommal rendelkezik. Ha esetleg kipróbálnád, akkor a főoldalunk még több részletet találsz.

Állítsd össze a saját linképítési csomagod

Építs valódi minőségi linkeket, nálunk a DA érték mellé valós, organikus forgalom is társul. Mi nem kényszerítünk bele különböző csomagok vásárlásába, állítsd össze a saját linképítési csomagod úgy, ahogy te akarod. Már a rendelés során látod, hogy végül mennyit kell fizetned.