Miért nem hatékony a túl olcsó linképítés?

Miért nem elég hatékony a túl olcsó linképítés?

Ebben a cikkben elmagyarázzuk, hogy miért kell óvatosan kezelnünk a gyanúsan olcsó linkeket, és miért nem érdemes eredményt várnunk tőlük. Kifejtjük, hogy mi lehet az oka általában a túl olcsó linkeknek, és hogy miért baj ez. Illetve lebontjuk, hogy milyen költségei vannak általában egy minőségi linképítésnek. Tartsatok velünk.

Milyen a rossz linképítés, és mennyibe kerül?

Rossz linképítésnek nevezzük azokat a módszereket, amelyek nem hoznak eredményt. Az eredménytelenség leggyakoribb oka, hogy a weboldalunkra mutató linkek nem megfelelő oldalakra kerülnek ki. Az oldalaknak nem rendelkeznek megfelelő SEO értékekkel, alacsony a DA, DR, TF mutatója, magas a Spam Score-ja. De ami a legfontosabb nincs valós forgalma. Az olyan oldalakról érkező linkek, amelyek mindössze annyit tudnak felmutatni, hogy magas a DA értékük, de nem rendelkeznek stabil havi látogatószámmal, nem túl értékesek.

Miért? Mert ezek az oldalak úgy készülnek, hogy egykor egy ismert és népszerű céghez, rendezvényhez, személyhez kötődtek, volt látogatottságuk, értékesek voltak a keresők szemében. De idővel elvesztették az aktualitásukat, csődbement a cég vagy szimplán már nem tartott igényt az oldalra, és megszüntette azt. Ügyes SEO-sok, amikor észrevették, hogy egy egykor népszerű oldal most már parlagon áll, egyből lefoglalták azt. Elkezdtek valami hasonló tartalmat készíteni rá, hogy megmaradjon a látszat, illetve a linkerő, és építettek rá pár linket, hogy felpumpálják a DA értékét, majd amikor elérte a kívánt szintet, elkezdtek linkeket értékesíteni az oldalról.

De egy ilyen oldalnak az esetek nagy többségében nincs valós látogatottsága, az egyetlen erénye, hogy magas a DA értéke, de ez nagyon keveset ér. A keresőknek nagyon fontos, hogy a ránk mutató linkek olyan oldalakról érkezzenek, amelyeknek valós látogatottsága van. Ha ilyen oldalról kapunk linket, amely tényleg értékes a kereső szemében, akkor a ránk mutató link is többet fog érni.

A gyenge linkelő oldal csak az egyik probléma, a másik nagyon sokat felmerülő probléma, ha a kapott link köré nincs minőségi tartalom építve. Azaz a ránk mutató linket behányják a láblécbe, vagy egy partnerek listába, ahol rajtunk kívül több tucat, száz hasonló weboldal szerepel. Ezek a linkek szintén értéktelenek. A minőségi linkek általában bejegyzésekből jönnek, ahol több száz szó szerepel abban a témában, amiről a mi oldalunk szól, így a kereső azt látja, hogy azért hivatkoznak abból a cikkből ránk, mert értékesnek gondolják a tartalmunkat.

Természetesen ezzel nem azt mondjuk, hogy a „Partnerek” szekcióból értéktelen linkek jönnek, erről csak akkor van szó, amikor több száz, ezer weboldal van felsorolva a partnerek között, vagy több tucat, de teljesen egymástól eltérő témában. Gondoljunk bele, hogy mit gondol a Google, ha egy számítógépekkel foglalkozó weboldal partnerei között gyógyszergyártókat, hamburgerezőket vagy női higiéniai termékeket lát? Egyből levágja, hogy a linkmanipulációról van szó.

A fejezet címében említettük, hogy megjelöljük a rossz linkek árát is, de nem szeretnénk senkinek sem bizniszét rontani, így mindössze annyit mondunk, hogy a gyanúsan olcsó linkeket mindenképp érdemes kerülni, például 1-3 ezer forintért biztosan nem kaphatunk minőségi linket. Ez nem azt jelenti, hogy az 5 ezer forintos link mindenképp minőségi lesz, mert 5 ezer forintért is lehet gyenge minőségű linket vásárolni, hanem azt, hogy ennyire olcsón semmiképp sem várhatunk csodát. Az 5-10 ezer forintos kategóriánál is érdemes megnézni, hogy mit kapunk a pénzünkért, de ez valójában minden árkategóriánál igaz, hiszen vannak olyan link árak, amelyek tartalmazzák a cikkírást is, van olyan, ahol nekünk kell megírnunk, van olyan, ami 300 szavas cikket kínál, van olyan, ami 600 szavast, van olyan, ami 1000 karakterest. És ugyebár általában a 600 szó, több, mint az 1000 karakter, de elsőre, figyelmetlenségből simán benézhetjük ezt. Érdemes olyat választanunk, ahol hosszabb, minőségibb cikkeket kapunk (vagy írjunk mi), hiszen ezek természetesebbnek hatnak és jobban működhetnek.

Az olcsó linképítés veszélyei

Azt most már tudjuk nagyjából, hogy milyen a rossz linképítés, de most nézzük meg, hogy milyen konkrét veszélyei vannak a túl olcsó linképítésnek. De előtte újból kiemelnénk, hogy nem minden olcsó link rossz, de azért érdemes gyanakodni a túl olcsó linkeknél.

  • Rossz minőségű link és linkprofil: Ez a legkézenfekvőbb, hogy ha túl olcsó linket veszünk, akkor rossz minőségű linket kapunk. Ha rossz minőségű linket kapunk, akkor a linkprofilunk is rossz lesz, amelynek negatív következményei lehetnek.
  • Elmaradt hatás: A rossz, gyenge minőségű linkeknek nincs hatásuk, annyira keveset érnek, hogy egyszerűen az oldal nem fog fejlődni, előre lépni tőle. Azaz nem fogunk előrébb lépni az adott kulcsszavakra vonatkozólag, nem lesz több látogatónk, ügyfelünk, megkeresésünk.
  • Ablakon kidobott pénz: Ha nem jön a várt fejlődés, akkor a linképítésre költött pénz ablakon kidobottnak számít, hiszen nem lesz belőle több látogatónk, ügyfelünk, bevételünk. Ebben az esetben nem fog vigasztalni, hogy az adott link olcsó volt.
  • Büntetések: Bár manapság már nagyon ritkán fordul elő, hogy a Google vagy egyéb keresők büntessenek egy oldalt, de akár ez is megtörténhet. Nem olyan rég több magyar webshoppal is megesett, hogy külföldről érkező rossz minőségű linkspamek miatt visszaesett a forgalmuk.
  • Elmaradt profit: Nem csak a linkre költött pénzzel kell számolnod, hanem az elmaradt profittal is, hiszen ha elköltesz X összeget, de az nem hoz számodra extra bevételt, akkor mindegy lett volna, ha el sem költöd azt a pénzt. Arról pedig nem is beszéltünk, hogy újból neki futhatsz a dolognak, újabb adag pénzért.
  • Utólagos visszaesés: Nagy versenyben nem lehet labdába rúgni gyenge minőségű linkekkel, azonban olyan témában, ahol szinte nincs is konkurencia átmenetileg lehet sikereket elérni. De a hosszútávú gyenge linképítés idővel meglátszódhat a linkprofilunkon, amit előbb-utóbb visszaeséssel büntethetnek a keresőmotorok.

Milyen a jó linképítés?

Annyit beszéltünk már a rossz linképítésről, hogy itt az ideje a jóról is beszélni egy kicsit. A jó linképítés első sorban abban tér el a rossztól, hogy azok az oldalakra, ahova kikerül a ránk mutató link, azok az oldalak minőségiek, azaz nem csak mesterségesen felduzzasztott DA értékkel, hanem valós forgalommal, látogatottsággal is rendelkeznek. Ebből kifolyólag nem csak egy valahova eldugott link fog ránk mutatni, hanem akár át is kattinthatnak a weboldalunkra, így extra forgalomhoz juthatunk. És ezt értékelni fogják a keresőmotorok is.

Persze a jó linképítésnél is figyelembe kell venni a SEO mutatókat. Önmagukban egyik sem ér semmit, de együttesen igen is van hasznuk. Ha egy weboldalnak jó a DA, DR, TF értéke, releváns számunkra és van látogatottsága, akkor az egy nagyon értékes linket tud adni számunkra.

És ez a legfontosabb, ebben különbözik a jó linképítés a rossztól vagy olcsótól. Olyan oldalakról kapunk linket, ahol ezek mind egyszerre állnak fenn. (Pontosan ilyen linkeket kínálunk mi is, ha érdekel, akkor kattints a főoldalunkra.)

Miért nem olcsó a linképítés?

A linképítés nem olcsó, de valójában nem is drága. A fejezet címe az irreálisan olcsó linkekre utal. Most részletesen lebontjuk számotokra, hogy milyen idő és pénzbeli költségek merülnek fel egy minőségi linképítés során:

  1. Kulcsszókutatás, információgyűjtés: Az adott témában kulcsszavakat kell kutatni, hogy a cikk valóban SEO-központú legyen, illetve információkat is komplexebb témák esetén. Ennek ideje minimum 30-60 perc, de összetettebb témák esetén akár többször ennyi is lehet.
  2. Tartalomírás: Bár ezt nem minden linképítő foglalja az árba, van ahol te is írhatod a cikket, de nagyon sok helyen ez is az ár része, vagy felárat kérnek érte. Nálunk ezt is tartalmazza az ár. A tartalom írás a hossztól függ, nálunk minimum 1000 szavas cikket kaptok, de a standard az a 600 szó általában, van ahol karakterben van megadva, az nyilván több. Ennek az ideje minimum 1-2 óra egyszerűbb téma esetén, amelynek ára 3-10 ezer forint/óra. Bonyolultabb téma idején még hosszabb tud lenni.
  3. Jogtiszta kép beszerzése: Ez viszonylag rövid folyamat, maximum 30 perc komplexebb témák esetén is. Vannak ingyenes és fizetős jogtiszta képeket kínáló oldalak is, így ennek most ne számoljunk plusz költséget.
  4. Weboldalak felkutatása: Meg kell találni azokat az oldalakat, amelyeknek valós forgalmuk van, jók a SEO értékeik és relevánsak a linkelendő oldal számára. Ez is simán elvisz minimum 1 órát. Illetve ha a linképítő nem saját mesterségesen felpumpált belső hálózatból dolgozik (ezekről beszéltünk fentebb), akkor a cikk kikerülésének is ára van, ez a weboldal erejétől, minőségétől látogatottságától függ, de 5 ezer és pár millió forint között bárhol lehet.
  5. Cikk publikálása: A cikk kirakását már nem a linképítő végzi, hanem a weboldaltulajdonos, ahova a link kikerül, de szükség van utánkövetésre és kapcsolattartásra, hogy minden rendben menjen. Ez is egy félóra alsóhangon.

Ha alsóhangon számolunk akkor is minimum 3-4 órát el kell tölteni egy link „megépítésével”, amelyet ha óradíjban számolnánk, akkor esélytelen lenne, hogy 1-3 ezer forintra jöjjön ki egy link.

Megjegyzés: Nem azzal van gond, ha egy linképítőnek saját weboldalhálózata van, ahonnan linket biztosít a felhasználó számára, hanem azzal, ha ezeknek az oldalaknak nincs valódi látogatottsága. Ez az ami nálunk nem történhet meg, hiszen csak olyan oldalról kaphatsz linket, amelynek a SEO értékei megfelelnek számodra és valódi látogatószámot tud felmutatni. Illetve nem belső hálózatból dolgozunk, hanem valódi weboldalüzemeltetőkkel, akik pénzért helyeznek el egy-egy cikket az oldalukon.

Miért hatékonyabb általában a drágább linképítés?

Valójában a fent kifejtett okok miatt: a drágább linképítés során valószínűleg sokkal több időt és pénzt öl bele a linképítő, mint egy olcsóbb linképítés esetében, hiszen a több pénzből nagyobb mozgástere van. Tud minőségibb, részletesebb cikket írni/íratni és többet költhet egy számodra megfelelő oldalon való megjelenésre.

A drágább linképítés általában tartalmazza a kulcsszókutatást, horgonyszövegoptimalizációt, a cikkírást, a releváns oldalak felkutatását és a pénzért való megjelenés megvásárlást. Míg a gyanúsan olcsó linkeknél általában vagy nem is készül cikk, vagy csak egy gyenge minőségű. Nem keresnek valódi oldalakat, ahol elhelyezik a rád mutató linket, hanem csak a saját hálózatukba helyezik ki, ahol rajtad kívül több ezer linképítésre szánt weboldal található, mert nincs rá büdzsé, hiszen a kevés fizetett összegbe nem fér bele.

Mit tartalmaz a drágább linképítés?

Szintén fentebb említettük már, de íme egy újabb összefoglaló, hogy miket tartalmazhat egy drágább linképítés. Persze nem kötelezőérvényűen, de a mi linképítési áraink ezeket is tartalmazzák:

  • kulcsszókutatás a cikk megírásához, információgyűjtés
  • SEO-optimalizált cikk megírása
  • hosszabb, minőségibb cikk megírása, mely kép(ek)et is tartalmaz
  • horgonyszövegoptimalizáció, hogy ne legyen túlzsúfolt
  • valós forgalommal rendelkező, erős, minőségi weboldalak felkutatása
  • cikk elhelyezése, utánkövetése
  • részletes jelentés a megrendelő felé

Állítsd össze a saját linképítési csomagod

Építs valódi minőségi linkeket, nálunk a DA érték mellé valós, organikus forgalom is társul. Mi nem kényszerítünk bele különböző csomagok vásárlásába, állítsd össze a saját linképítési csomagod úgy, ahogy te akarod. Már a rendelés során látod, hogy végül mennyit kell fizetned.