Sokakat foglalkoztat a kérdés, hogy vajon mi számít olcsó vagy drága linknek, hogy vajon mennyit ér egy olcsóbb, vagy mennyivel hatásosabb egy drágább link. Ebben a cikkben összehasonlítjuk a PBN, PR és prémium linképítés árait.
Tartalomjegyzék
Havi, egyszeri, csomagban kapható linkek árai
Fontos: Ebben a fejezetben nem a saját áraink találhatóak, hanem az interneten végzett kutatásaink eredményei. Ha a mi árainkra vagy kíváncsi, kérlek látogasd meg a főoldalunk.
A linképítés árak összehasonlítása nem egy egyszerű feladat, hiszen a kínált szolgáltatások jelentősen eltérhetnek, így nehéz őket teljeskörűen összehasonlítani.
Egy-egy link ára nagyon sok mindentől függhet, de jellemzően két mérőszám befolyásolja leginkább: látogatók száma és DA érték.
A linképítést kínáló cégek jellemzően DA érték alapján állapítják meg az árakat, míg a hírportálok, azaz nem SEO-t végző cégek esetében inkább a forgalom a releváns. A nagy, országos ismertségnek örvendő hírportálok esetében nem ritka a több száz ezres, milliós megjelenési költség, de szerencsére ennél jóval olcsóbban is lehet linkeket találni.
Ezeken túl még arra is figyelnünk kell, hogy az ár tartalmazza-e a szövegírást, vagy sem. Van, ahol az árban már a szövegírás is benne van, van ahol ezért plusz pénzt kérnek, és van, ahol a cikkírás ránk hárul. Ezeket is mindig vegyük figyelembe.
Ha linképítésre adnánk a fejünket, akkor általában három linképítési módszert találunk: eseti/egyszeri linképítés, havi linképítés és csomagajánlatos linképítés.
Az eseti, azaz egyszeri linképítésben általában egyesével nekünk kell összeválogatnunk, hogy milyen linkeket szeretnénk milyen oldalakról. Itt általában minden linknek más ára van, amely a DA/DR és egyéb SEO mutatóitól függ, illetve az oldal forgalmától.
Az eseti linképítésnél függően attól, hogy milyen oldalról szeretnénk linket szerezni, azt mondhatjuk, hogy 5 ezer forinttól már szerezhetünk linkeket, bár általában ezek rosszabb minőségű PBN linkek. Az ilyen egyszeri linképítéshez sorolhatjuk a nagyon népszerű oldalakon való eseti megjelenést is (például Telex, IGN stb), így az eseti linképítés felső határa szinte a csillagos ég, azaz bőven a több száz ezres, milliós kategória. De az alsó határ már pár ezer forinttól elérhető, de fontos kiemelni, hogy ezek jóval gyengébb minőségű linkek általában, így nem mindig éri meg a legolcsóbb lehetőséget választani.
Az eseti linképítésnél a magukat prémiumnak valló linkek minimális ára olyan 10-15 ezer forinttól indul. De itt is fontos kiemelni, hogy minden SEO szakértő mást nevez „prémium linkeknek”, erre nincs egységes jelzés. Lehetnek olyan linképítők is, akik havi 0 forgalommal rendelkező, DA5-ös oldalt már prémiumnak neveznek, míg olyanok is, akik még a DA20-as, havi több ezer látogatóval rendelkező oldalt sem. Ezért mindig olyan helyről érdemes rendelni, ahol pontosan átlátható, hogy mit kapunk a pénzünkért.
Nagyobb mennyiségben, azaz csomagban árult PBN linkeket már 3-4 ezer forinttól is vásárolhatunk, de ismét kiemelnénk, hogy általában minél olcsóbb egy link, annál gyengébb is az elért eredmény.
A PR-cikkek tulajdonképpen linképítésre szánt cikkek, így a legolcsóbb PR cikkes linképítési módszer általában a PBN-es linképítés, amit mint már említettünk pár ezer forinttól indul.
Végül pedig jöjjenek a csomagajánlatok, amelyeknél a legnagyobb a zűrzavar, hiszen minden csomagban más mennyiségű és minőségű link található.
Általában a legkisebb csomagokban 2 és 5 darab közötti link található, melyek gyengébb minőségűek (DA20 alatti), ezen csomagok ára jellemzően 15 és 75 ezer forint közé tehető.
Nagyobb csomagokbon általában minimum 5-10 link található, míg a felső határ van, hogy a 25-30 linket is eléri, ebből kifolyólag az ár is 80 ezer forint és 500 ezer forint között szinte bárhova tehető, a linkek számától és minőségétől függően.
Ismét fontos kiemelnünk, hogy akkora eltérések vannak a linkek számában, minőségében és a nyújtott szolgáltatások körében, hogy a fent olvasható számoktól is biztosan vannak olyanok, akik eltérnek valamelyik irányban.
Mennyibe kerül a linképítés?
Fent láthattuk, hogy mennyibe kerülhet egy-egy link megvásárlása, de a linképítésben önmagában egy link semmit sem ér. A linképítésnek egy folyamatnak kell lennie, azaz meg kell határoznunk a havi link számot, amennyit szerezni szeretnénk a weboldalunk számára és azt minimális eltérésekkel tartanunk kell.
Azaz a linképítésben az nem nagyon működik, hogy az induláskor veszünk 5 linket, majd az évekig felfele húzza a weboldalt. Ha évi 12 linkre van keretünk, akkor jobban járunk, ha azt havi 1 link formájában kapjuk meg, mint, ha egyszerre vennénk 12-őt, majd a maradék 11 hónapban 0-át.
A linképítési büdzsé meghatározását két irányból közelíthetjük meg:
- mekkora a havi keretünk, amelyet linképítésre tudunk szánni
- mennyi linkre van szükségünk havonta
Ha vannak SEO tapasztalatink és fel tudjuk mérni, hogy mennyi linkje van a konkurenciánknak, akkor abból vonhatunk le következtetéseket arra vonatkozólag, hogy nekünk hány linket kell szereznünk, hogy megelőzzük őt a keresőben.
Vagy alkalmazhatjuk a másik megközelítést, miszerint meghatározzuk, hogy mekkora keretet tudunk a linképítésre szánni. Ennél a megoldásnál sem kell attól félni, hogy a linképítő lehúz minket, hiszen a linképítésnél nem nagyon lehet túl költekezni. Minél több pénzt szánunk rá, annál több és jobb minőségű linket lehet kapni. Ezzel jelentősen felgyorsíthatjuk az eredmények elérését. Például, ha a keretünk havi 50 ezer forint, akkor abba lehet csak havi 2 darab DA15-ös link fér bele, míg ha a büdzsénk havi 200 ezer, akkor abból már kitelik havi 5 darab, jóval erősebb link.
A Linkcsomag.hu-n kapható linkek árai
A weboldalunkon vásárolható linkek aktuális árairól a főoldalunkon tájékozódhatsz. Mivel számunkra kiemelkedően fontos a magas minőség, és az, hogy az ügyfeleink eredményeket érjenek el, így nem mi vagyunk a legolcsóbbak a piacon, azonban drágának sem mondanánk magunkat, ügynökségeknél jóval olcsóbban dolgozunk. Az árainkat úgy alakítottuk ki, hogy mindenki számára megfizethető legyen, és már a rendelés során látszódjon, hogy mit kap érte az ügyfél.
A főoldalunkra kattintva úgy vásárolhatsz linkeket, hogy nem kényszerítünk bele előre megszabott csomagokba. Te adod meg, hogy milyen DA értékű linket, és mennyit szeretnél, így már a rendelés pillanatában látod a végösszeget. Nem kell foglalkoznod a linkelő oldalak kiválasztásával, majd mi megoldjuk helyetted. Neked csak kulcsszavakat, URL-eket kell megadnod, amire erősödni szeretnél a keresőben és mi intézzük a többit.
Hogy mit intézünk mi?
- az áraink tartalmazzák a cikkírást is (nincs semmi plusz költség)
- mi keressük fel a weboldalakat, ahova kikerülsz
- csak minőségi oldalakra kerülsz ki (megadott DA érték és valós forgalom)
- mi írjuk a cikkeket, melyek keresőre optimalizáltak lesznek (600-1200 szavas cikkeket írunk, amelyek általában olyan 3000-6000 karakteresek, ezenfelül a cikk képe(ke)t is fog tartalmazni)
- optimalizáljuk a horgonyszövegeid (nehogy a Google-nek gyanús legyen)
- időben eltolva jelentetjük meg a cikkeket, hogy természetesebbnek hasson
- ha szeretnéd, akkor a linkelt aloldalakat is ellenőrizzük, hogy biztosan megállják a helyüket a versenytársakkal szemben
- jelentést adunk az elvégzett munkáról, hogy lásd hova kerültek ki a linkek
Mitől függ, hogy mennyibe kerül egy link?
Egy konkrét link ára általában – ahogy fentebb is említettük – a DA (vagy egyéb SEO mutatók, például DR, TF) értéktől, illetve az adott oldal forgalmától függ.
Minél magasabb ezen mutatók értékei, annál többet ér egy adott link. Azonban azt mondhatjuk, hogy a márkaismertség az, ami jelentősen meg tud drágítani egy linket. Azaz nagyon népszerű portálokon jelentősen drágább a megjelenés, mint a kevésbé ismert portálokon, még akkor is ha a DA értéke kisebb az ismert portálnak.
Ennek részben az az oka, hogy egy ilyen portálra való kikerüléskor nem csak a ránk mutató link SEO hasznával kell számolnunk, hanem azzal a közönséggel is, aki a portálnak köszönhetően ismerkedik meg velünk. Cégünk/webshopunk potenciálisan több százezer ember elé kerülhet, melynek egy számottevő része át is kattinthat az oldalunkra, megismerkedhet a szolgáltatásunkkal, termékeinkkel. Így az ilyen oldalakon való megjelenéskor nem csak a linképítés hatásaival kell számolni, hanem a márkaismertség növekedésével is.
Milyen egyéb költségekkel kell számolni?
A linképítéskor általában az egyetlen egyéb költség, amellyel számolni kell(het), az a szövegírás/cikkírás. Mint említettük vannak olyan cégek, akik beleépítik az árba, vannak, akik plusz költséget kérnek el érte, és vannak, ahol a linkvásárlónak kell megírnia a cikket.
A linképítés úgy zajlik, hogy a linképítő (vagy a linkvásárló) ír egy cikket, amelyben egy a linképítendő weboldalra mutató link található. A kereső azt látja, hogy egy minőségi cikkből meghivatkoznak egy weboldalt, mint szakértőt, forrást. Így a meglinkelt weboldal erősödik a megadott témában.
Az ehhez szükséges cikket kell valakinek megírnia, vagy a cégnek vagy a vásárlónak. A cikknek minőséginek és értékesnek kell lennie, hogy hatásos legyen a linképítés. Általában azt mondhatjuk, hogy a linképítők magukra vállalják ennek a terhét, hiszen értenek a minőségi, SEO-optimalizált cikkek megírásához. (Mi is ezt tesszük.) De vannak olyan ajánlatok is, ahol neked kell megírnod a cikket, illetve olyanok is, ahol a cikkírásnak plusz költsége van.
A szöveg-, cikkírás költsége is ajánlatonként eltérő, van ahol pár forint per karakter alapon vállalják a szövegírást, illetve olyan is, ahol fix díja van a cikkírásnak, ezek jellemzően 1 ezer és 10 ezer forint közé tehetőek. De persze itt is találhatunk eltéréseket.
Miért érdemes kerülni a túl olcsó linkeket?
A gyanúsan olcsó linképítést érdemes lehet kerülni, mert gyakran olyan rossz minőségű linkeket eredményez, amelyek nem hoznak valós eredményt, így a keresőben való előrelépést sem.
A nagyon olcsó linkek általában olyan weboldalakról származnak, amelyek bár egykor népszerűek, erősek voltak, de mára elvesztették aktualitásukat, sőt meg is szűntek. Azonban ravasz linképítők az erősebb megszűnő weboldalak domainjeit a megszűnés után lefoglalták, és felhúztak rá egy újabb weboldalt. A weboldal SEO mutatóit hasonló domainekkel felerősítik, de mivel általában ezekre az oldalakra nem készül valós, értékes tartalom, csak vásárolt linkek kerülnek ki, így az ezekről érkező linkek sem érnek túl sokat.
Ezek a linkek nemcsak hatástalanok lehetnek, de akár büntetéseket is eredményezhetnek. Bár utóbbi nem volt túl gyakori az elmúlt évek során, azonban az ablakon kidobott pénz, illetve az, hogy weboldalad nem lép előre a keresőkben elég „büntetésnek” önmagában.
A minőségi linképítés, bár drágább lehet, hosszútávon hatékonyabb, mivel valós, magas minőségű, látogatott weboldalakról származó linkeket biztosít, amelyek javítják a linkprofil és a weboldal teljesítményét.
Magamnak csináljam a fizetős linkvásárlást vagy bízzam egy linképítőre?
Sokszor felmerül a kérdés, hogy miért bíznék meg mást a linképítéssel, ha magam is felkereshetem a weboldalakat, fizethetek nekik a megjelenésért, illetve a cikket is megírhatom magamnak. Gondolnánk, hogy ha magunknak csinálunk mindent, akkor rengeteget spórolhatunk a linképítésen, de sajnos a valóság általában nem ez.
Ha magunknak csináljuk a linképítést, akkor rögtön írnunk kell egy cikket, bár ez időbe telik, de ne számoljuk a cikk megírásával járó kieső összeget. Ezt követően időt kell szánnunk arra, hogy megtaláljuk a legideálisabb oldalt, ahova kikerülhet a ránk mutató link. Természetesen ez is időbe telik.
Ha megvan az oldal, akkor általában fizetni kell a megjelenésért, főleg, ha valóban minőségi weboldalról beszélünk. Azonban itt jön a csavar a linképítők általában mennyiségi kedvezményt kapnak az egyes cégcsoportok, weboldalüzemeltetők oldalain. Így könnyen lehet, hogy neked, mint egyszeri linkvásárló 20 ezer forintba kerül egy olyan link, amely egy linképítő számára csak 10 ezer forint. Persze ez nem minden esetben áll fenn, van, amikor mindkét félnek azonos összegbe kerül egy link megvásárlása. De könnyen látszik, hogy a linképítés során a legnagyobb részt, a link kikerülésének árát nem nagyon lehet megspórolni, akkor sem, ha magunk intézzük a linképítést, így maximum csak minimálisan tudunk a linképítés árából faragni. De ilyenkor is mérlegelnünk kell, hogy van-e rá időnk, illetve szaktudásunk.
Összegezve azt mondanánk, hogy akkor csináld magadnak a linképítést, ha van rá kapacitásod és szaktudásod. Azaz fel tudod mérni, hogy melyik oldalakról van szükséged linkre, illetve képes vagy SEO-barát, minőségi cikket írni, amelyből rád mutató link értékes lesz a kereső szemében. Illetve, ha azt a pár órát nélkülözni tudod, amelyet a feladatok elvégzésével kell töltened.