Ebben a cikkben eláruljuk a hatékony linképítés titkát: kreativitás és természetes linkprofil. Ezt a kettőt szem előtt tartva a jelentősen növelhetjük a weboldalunk forgalmát.
Tartalomjegyzék
Hogy lesz hatékony a linképítés?
A hatékony linképítéshez három szempontnak kell teljesülnie: minőség, mennyiség és természetesség.
A linképítés során a legfontosabb szempont a linkek minősége. A keresőmotorok a linkek minősége és mennyisége alapján értékelik a weboldalakat. A minőségi linkek azok, amelyek relevánsak a weboldal tartalmára nézve, és amelyeket erős, megbízható weboldalakról kap a weboldal.
A linkek mennyisége szintén fontos szempont, de a minőséget nem szabad feláldozni a mennyiségért. A túl sok, gyenge minőségű link akár büntetést is vonhat maga után a keresőmotorok részéről. Így mindenképp arra kell törekednünk, hogy minél több minőségi linket kapjunk. Bár a mennyiség is rendkívül fontos, de nem szabad átesnünk a ló túloldalára és minőségtelen, vagy spamjellegű linkeket építenünk az oldalunkra.
Úgy kell megtalálnunk a minőség és a mennyiség közötti egyensúlyt, hogy közben megtartjuk a természetesség jellegét. Ez azért fontos, mert egy ideális világban a weboldalak csak természetes módon kapnának linket, de ez a valóságban kivitelezhetetlen, főleg egy új és friss oldal esetében. Ha egy cég vagy világmárka már évtizedek óta a szakmában van, és online tevékenységet folytat, akkor tud természetes módon linket építeni, gondoljunk arra, hogy napi hány linket kaphat egy Twitter, egy YouTube vagy Coca-Cola. De egy friss, alig ismert márkát senki sem fog meglinkelni, azért mert ők sem szereznek tudomást az adott márkáról.
Ebből kifolyólag ha nem egy bejáratott brand tetején ülünk, akkor elkerülhetetlen lesz a linképítés. De ahhoz, hogy a linképítésünk sikerrel járjon nem elég rengeteg jó minőségű linket építenünk, fenn kell tartanunk a természetesség látszatát is.
Milyen a természetes linképítés?
Rendben, tartsuk fenn a természetesség látszatát, de hogy néz ki egy természetes linképítés? Úgy, ahogy ideális esetben ki kellene néznie a linkszerzésnek.
- Szerezzünk különböző domainekről linkeket: Ne egy oldalról mutasson ránk az összes link.
- Szerezzünk minőségi linkeket: Olyan linkeket szerezzünk, amelyek értékes oldalakról mutatnak ránk.
- Releváns linkeket szerezzünk: Elsősorban próbáljunk meg olyan linkeket szerezni, amelyek olyan oldalakról mutatnak ránk, amelyeknek témaköre azonos vagy hasonló ránk nézve. Ha telefonokkal foglalkozunk, akkor szintén telefonos, szoftveres, hardveres, technológiával foglalkozó oldalakról próbáljunk meg linkeket szerezni.
- Ne szerezzünk egyszerre túl sok linket: Ha korábban sosem volt link építve az oldalunkra, akkor ne építsünk egy nap alatt 100 ránk mutató linket, mert az nagyon gyanús lesz. Egy induló oldalnál havi pár linkkel indítsunk, az idő múlásával emelhetjük a mennyiséget.
- Legyen a linképítés folyamatos: Az sem életszerű, ha egy weboldalra csak időszakosan érkeznek linkek. Ha évi 12 linkre van keretünk, akkor azt ne egy hónap alatt vásároljuk meg, hanem osszuk el havi 1-re. Így a Google és társai folytonosságot fognak látni, kevésbé lesz manipulatív jellegű.
- Szerezzünk változatos linkeket: Fontos a releváns link, de próbáljuk meg variálni egy kicsit a linkprofilunkat. Szerezzünk linkeket a közösségi médiából, hírportálokról, fórumokról a Wikipédiáról, cikkekből, helyi lapokból, partnerek oldaláról stb. A cél, hogy minél több különböző típusú linket szerezzünk.
- Változó cél URL: Ne mindig csak a főoldalunkra vagy ugyanarra konkrét aloldalunkra szerezzünk linket. Ha fontosabb a weboldalunk vagy egy adott termékünk, kategóriánk, akkor igen, természetesen részesítsük előnyben, szerezzünk rá több linket, mint a többi oldalra, de ne csak kizárólagosan arra építsünk linket. Kapjon a főoldal, illetve a blogcikkek is linket, sokkal természetesebb lesz.
- Változó horgonyszöveg: Csak úgy, mint a cél URL-t, úgy a horgonyszöveget is érdemes variálni. Ha okostelefonokkal foglalkozik a webáruházunk, akkor ne minden link horgonyszövege „okostelefon” legyen. Nyugodtan használhatjuk az „okostelefon” horgonyszöveget többször, ha ez a legfontosabb kulcsszavunk, de variáljuk meg egy kicsit alkalomadtán, például így: „a legjobb okostelefonok”, „okostelefon webáruház”, „telefonok jó áron”, „mobilok kedvező áron”.
- Dofollow mellett kell a nofollow is: Bár a nofollow link nem ad át linkerőt, de a Google is elismeri, hogy amolyan „tippként” felhasználják a nofollow linkeket is a keresőkben való sorrend kialakításához. És a természetes linkprofilban is jelen kell lenniük, szóval ha nincs rá lehetőségünk, hogy dofollow linket szerezzünk, akkor is éljünk a lehetőséggel, mert a nofollow linknek is van pozitív hozadéka.
Mit jelent, hogy kreatív linképítés?
Részben az előző pontban kifejtett cél URL-ek és horgonyszövegek variálására kell gondolni, részben pedig arra, hogy honnan és milyen linket szerzünk.
Összefoglalva még egyszer: a főbb tartalmainkon kívül érdemes egyéb termékeket, kategóriákat, cikkeket is linkelni ritkább rendszerességgel, hogy a weboldalunkra mutató linkekben is jelen legyen a természetesség, változatosság, ezzel színesíthetjük a linkprofilunkat a még jobb eredmények elérése érdekében. Ugyanerre a diverzitásra kell törekednünk a horgonyszövegekkel is, hiszen egy ideális világban minden ránk mutató tartalom „más kézből” származna, azaz minden szerző másképp gondolkodna, más horgonyszöveget adna a linknek.
Azt már tudjuk, hogy fontos a cél URL-ek (azaz a linkelt oldal) és a horgonyszövegek variálása, hogy természetesebbnek tűnjön a linkprofilunk, de érdemes a linkelő oldalak tekintetében is kreatívnak lenni.
Mit értünk kreativitás alatt? Arra, hogy ha egy weboldal elsőre nem tűnik relevánsnak számunkra, egy kis kreativitással simán azzá tehetjük. Visszatérve a mobilos példára, ha okostelefonokat árul a webshopunk, akkor egy szoftverekkel foglalkozó oldal simán lehet releváns ránk nézve. Csak a szoftverekkel foglalkozó oldalnak olyan cikkből kell meglinkelnie minket, amely telefonra elérhető szoftverekkel, applikációkkal foglalkozik.
Vagy egy kertészeti oldalon is megjelenhetünk úgy a mobilos webshopunkkal, hogy az ne legyen „gyanús” és természetesnek hasson, csak egy olyan tartalomban kell szerepelnünk, amely olyan alkalmazásokat mutat be, amelyeket a kertészetben is hasznosítani tudunk.
A kreativitást hasznosíthatjuk egyéb területen is, szerezzünk linkeket különböző típusú tartalmakból: cikkekből, fórumokról, partnerektől. Gondoljuk végig, hogy milyen lehetőségeink vannak a linkszerzésre, ebben mi is szívesen segítünk, ezen a linken ingyenes linképítési lehetőségeket kapsz, ezen pedig valós forgalmú, minőségi linkeket vásárolhatsz.